בחינת חוזק דומיין

מאת רכישת דומיין | נושאים רישום דומיין, קידום אתרים | בתאריך 16-01-2012

אחד הדברים החשובים ביותר כשבוחנים אתרי אינטרנט הוא בחינת פרמטרים הקשורים בדומיין של האתר ואיך הוא מופיע בתוצאות חיפוש של מנועי חיפוש לדוגמה גוגל. כשאנו משתמשים במילה דומיין אנו מתכוונים לשם האתר לדוגמא: www.domain.net.il .

חשיבות הדומיין

טוב שם טוב משמן טוב אמרו חכמינו ולא ידעו שגם בעידן שבו שולטת רשת האינטרנט על שלל המצאותיה, עדיין שם טוב חשוב מאוד. החשיבות הגדולה ביותר לשמו של הדומיין היא שהוא הופך להיות שם החברה, שם המוצר או השירות שאותו בעלי האתר מספקים לגולשים. בנוסף לחלק המיתוגי של השם, יש חשיבות רבה לשם דומיין כשמנסים לקדם את האתר במנוע החיפוש גוגל.

מהו דומיין חזק?

דומיין חזק כשהכוונה במילה חזק היא לדומיין שיהיה קל לקדם אותו הן בגוגל והן מבחינה שווקית קלסית. קידום אתר בגוגל נשען על פרמטרים רבים, וחלקם קשורים ישירות לשם הדומיין:

  1. כמה זמן הדומיין קיים. כמה שיותר זמן שהדומיין מופיע ברשת עם תוכן רלוונטי, כך הוא נחשב לחזק יותר. גוגל נותן העדפה ברורה לאתרים הנקראים ותיקים, זאת אומרת שיש להם ותק של כמה שנים, עדיף באותו שרת מארח אבל לא חייב.
  2. עדכון התוכן. אם יש לכם אתר שבו שמתם כמה דפים בשנת 2001 ומאז לא נגעתם, הדומיין אמנם יהיה חזק יותר מדומיין חדש לגמרי, אבל זהו לא דומיין חזק בעיני גוגל. גוגל נותן העדפה ברורה לעדכונים שוטפים בפרקי זמן פחות או יותר קבועים לאורך שנים.
  3. היסטורית דומיין. הכוונה כאן היא לתוכן שהיה על הדומיין, אם האתר בעברו הרחוק או הקרוב הגיש תוכן לתחומים הנחשבים ללא חוקיים, אם היו תלונות של גולשים על התנהגות לא נאותה של בעלי הדומיין, אם נשלחו משם כמויות של אי מיילים לא רצויים ועוד פעילויות אינטרנטיות נוספות שגובלות על התחום האפור, האתר לא יגיע רחוק במנועי החיפוש כמו גוגל. גוגל "מסמן" אתרים על פי התוכן שלהם ואם האתר הגיש תוכן מפוקפק הוא יישאר מסומן להרבה מאוד זמן, אולי אפילו לתמיד.
  4. רלוונטיות המילים בשם דומיין לתחום בו הוא נמצא. כאן ניקח לדוגמא את ההבדל בין האתרים כלכליסט ודה מארקר, שניהם אתרים ידועים בתחום הכלכלה והעסקים. דה מארקר הינו שם שנהיה חזק ומקושר לתחום הפיננסים לאורך זמן ומיתוג, מאידך, השם כלכליסט משוייך ע"י מנוע החיפוש ישירות למונחי כלכלה ולכן הקידום שלו (על הנייר) אמור להיות קל יותר.
  5. אזכור ברשתות חברתיות. דומיין חזק הינו דומיין שמשותף הרבה ברשתות חברתיות. הכוונה היא לאנשים ששמים לינקים אליו על הקיר שלהם בפייסבוק, מסמנים אותו כאתר שווה באתרי שיתוף כמו דיג (digg), מספרים עליו בטוויטר, ועוד ועוד.
  6. כמות הקישורים הנכנסת אל האתר או דומיין גם קובעת את חוזקו. הכוונה כאן היא לקישורים מעבר לקישורים ברשתות חברתיות. קישורים ממדריכי אינטרנט, מבלוגים, מאתרי חדשות, מפורומים, אתרי ביקורות ועוד.
  7. לא כל קישור נכנס הוא קישור טוב. קישורים נכנסים מאתרים חזקים אחרים מועילים מאוד לאתר, כמו גם קישורים נכנסים מאתרים הנחשבים לאוטוריטה בתחומם. לדוגמא, האתרים שציינתי קודם: דה מארק וכלכליסט נחשבים לאוטוריטה בתחומם. קישורים נכנסים מאתרים מפוקפקים יכולים להזיק מאוד לכל דומיין וכדאי מאוד לעקוב אחר הקישורים הנכנסים כדי לוודא שכולם הם קישורים שאתם אכן מעוניינים בהם. רצוי מאד שהקישור יהיה רלוונטי כלומר מתוכן בתחום אליו מפנה הקישור.
  8. זמן השהייה של הגולשים באתר גם משפיע על חוזק דומיין. אתר שבו הגולשים שוהים בממוצע כמה דקות ואפילו עוברים שניים שלושה דפים בתוך האתר, יהיה חזק יותר מאתר שאותו נוטשים הגולשים מהר מאוד ואפילו לא מדפדפים בתוכו. זהו מדד לתוכן איכותי ומקורי. בכל מקרה חשוב ויש לשים לב לא לשכפל תוכן .

המלצה: קניית דומיין באינטרניק במחיר הזול בישראל.

ניתן להגיב כאן